Skrotbilar i Ekeby säljes med planerad förtjänst

Att söndriga personbilar säljes i Ekeby kan låta som en fantasi. Det är inte så länge sedan det billigaste valet att skrota en bil var dumpning i naturen. Alla lagar om förbud om stjälande, av annans ägodel, gjorde att förövarna slapp undan ansvaret. Oberoende av de tydliga miljödilemmana förefall samhällsorganen stå överrumplade, då frågeställning om bärgning av skrotbilarna argumenterades i en oändlig kretsgång. Trafikverket fann dock en acceptabel lösning. bilfabrikanterna pekades ut som vållande. De ansattes bekosta för insamling och bilskrotning. Därutöver ställdes yrkande på en 95 % bilåtervinning. Nu för tiden har dessa anspråk uppfyllts. trasiga fordon som lämnas till en behörig skrotfirma, ingår i ett lönsamt kretslopp i bilskrot Göteborg nyframställning. Miljö-, elenergi- och produktionsbehållning är till fyllest höga för att byta ut skrotföretagen. Men även fortsättningsvis överges flera skrotbilar. Men sämst av allt, är att flertalet hamnar i kriminell business. Lagstridig utskeppning och återinförande av trafik- och miljökritiska bilar omintetgör i viss grad Länsstyrelsens tuffa förordningar i avsikt att förbättra miljön.

En defekt personbil i Ekeby kan marknadsföras med duglig betalning

Den skarptänkta bilinnehavaren avyttrar i dag sin bil som skall skrotas i Ekeby med en betalning, som tydligt överkommer den avslutade statliga bilskrotningspremien. Det förekommer otaliga köpare. Bilskrotar med egenplock av beg. bildelar ger för det mesta bättre betalt för en ålderstigen Dodge. Men behöver vara vaken på många bedrägerier och rävspel i branschen. Under ”söndriga personbilar köpes” radas skilda skrotnissar upp i Enköpings-Postens säljerbjudande. Lockbeten, som ersättning med 10 000-tals kr, turas om med varandra. Värdet av en bil som är tänkt att skrota överstiger inte ens 1/3 av utlovat betalning. Så dessa skumma företag, som inte tillhör de legitimerade bildemonteringarna, kan inte bekosta den summan för en bil, som måste skrotas med legal bokföring. Det kommer säljaren så småningom fatta. Ett förslag är att hålla fast på ett överenskommet pris då och kontakta en seriös spekulant, som representerar en godkänd bildemontering.

Skrotbilar i Ekeby kommer ofta ut i trafik igen

Att defekta bilar i Ekeby krängs till personer, deras intention är att åter föra in bilarna i trafik, är ett tilltagande problem. Och många fall händer det utan säljarens insikt. Tyvärr är det för sent, att rättsvetenskapligt justera en sådan oegentlighet längre fram. Endast ett påskrivet mottagningsbevis med skrotningsintyg, av en certifierad bildemontering eller av likvärd avtalad aktör, kan avvärja blivande konstigheter. Det här skrotningsintyget är även till underlag för Trafikstyrelsens borttagning i vägregistret. När skrotbilar säljes har bilägarna en del att observera. Avsikten, att skrota bilen med bilåtervinning, i ett ändlöst och miljöklokt kretslopp, är otryggt före den är lämnad hos en ackrediterad bildemontering. Kan bilägaren personligen köra in sin uttjänta bil är det inga bekymmer, man kan då dessutom förvänta sig den bästa betalningen. Behöver bärgare engageras finns dock möjligheter att få betalning och garantera bilens destination. För transport av en uttjänt bil, som klassas miljövådligt restprodukt, krävs licens från Transportstyrelsen. Det här kan kontrolleras på aktörens sajt före uppdrag. Genom uppbärande av ett undertecknat mottagningsbekräftelse med bilskrotningsintyg, i byte av reg. bevis del 2, kan fordonsinnehavaren förvänta sig sig, att den ålderstigna ”klenoden” handskas seriöst och på ett naturförnuftigt sätt.