Skrotade Alfa Romeo-2300 bilar åter i trafik

För ett antal år sedan författades enormt mycket om äldre dumpade Alfa Romeo-2300, som de främsta klimatförstörare i nutid. Och det förekom absolut fakta i de flesta artiklarna. I trafiken är de gamla bilarna betydande större bovar för klimatet. Tillsammans med växthusgaser spyr de gamla fordonen ut mängder av co2 utsläpp.

Miljörubbningen, som orsakar naturkatastrofer, kan idag sammankopplas till växthuseffekten som koldioxidutsläppen förorsakar. En renommerad vetenskapsman uppmanar alla bilinnehavare att skrota bilen efter tio år. En sån åtgärd skulle förbättra klimatet så långt att utvecklingen skulle avvärjas. För den skull är det ett dråpslag för naturen i dag. Äldre billiga besiktigade Alfa Romeo-2300 avyttras som aldrig förr, och folk står på kö för att införskaffa dessa. Men den upp och nedvända tillvaron har sin förklaring i ångesten för den bekymmersamma virus sjukdomen.

Alfa Romeo-2300 konkurrerar med kollektivtrafiken

Allmänna rekommendationer från Folkhälsomyndigheten, som 2 m mellanrum samt munskyddens mindre betydenhet, har höjt gemene mans ovillighet att resa spårvagn. Att myndigheterna också föreslår privatpersoner att använda bilen förändrar inte misstroendet. Men hälften av familjemedlemmarna har inte möjlighet att utnyttja någon bil. Av den orsaken är det mer betydelsefullt än allt annat att fixa fram ännu en gammal Alfa Romeo-2300, så att alla familjemedlemmar kan åka på ett harmoniskt sätt. För rekommendationerna i all aktning, funktionera nog 2 m-principen för sittande personer.

Men för personer i omlopp på trånga områden gestaltas det mera som en dröm. Av den anledningen bör inhandlade av en andrabil främjas.

Uttjänta Alfa Romeo-2300 rullar vidare

Bättre kördugliga Alfa Romeo-2300 med höga CO2-avgaser och undermålig trafiksäkerhet kan i många fall betraktas som skrotbilar. Bortsett från att skrota fordon har de blivit lockande för den samordnade brottsligheten för skrota bilen otillåten utskeppning särskilt till Mellanöstern. Där är utdelningen sisådär elva gånger större än liknande svenska priser. Och det har öppnats en mängd mindre bilverkstäder, som med simpla förbättringar kan få rostiga trafikfarliga Alfa Romeo-2300 godkända genom en bilbesiktning. Så kampen råder allaredan för hushållet, som är på jagande efter en prisvärd körduglig andra-bil.

Pandemin ändrar förutsättningar för Alfa Romeo-2300

Behöriga bildemonteringar, som som oftast skrotar personbilen för demontering, frestar fordonsägare med höga betalningar.

Skrotbilar från Ockelbo säljes till bilskrot med fullmakt

Några klimatkamrater har valt att överlämna fordonen här med god ansvarskänsla, genom att upphöra med vidare farande av miljöfördärvande och lägre trafiktrygga fordon. Men via rädslan att åka spårvagnar har den stora efterfrågan ökat priserna. De kasserade personbilarna förblir antagligen på vägarna i många år framöver. Miljö och trygghetsförfrågan kommer i skuggan av hushållets trygghet under tvungna turer. Så dessa billiga besiktigade Alfa Romeo-2300 säljs som aldrig förr. Ur miljösynpunkt är det ett steg tillbaka många årtionden. Och frågan är oumbärlig. Kommer den att stanna där för alltid?

Skrotade Peugeot-3007 rustas upp

Skrotade Peugeot-3007 rustas upp

Under rådande coronapandemin är avyttring av begagnade Peugeot-3007 på väg att slå rekord. Genom ihärdig klimatmässiga klander och politiska beslut har en sakta men säker transfer från bilåkande till kollektivåkning uppmärksammats.

Bilskrot tävlar om uttjänade Peugeot-404

Bilskrot tävlar om uttjänade Peugeot-404

Billiga kördugliga Peugeot-404 har nått en försäljningssuccé som inte någon gång tidigare avnjutit. Och det hänger på den uppkomna situation med den nuvarande fruktade covid-19. Skräcken att resa kollektivt har inte ebbat ut genom Regeringens uppmaningar.